OFERTA NIEDOSTĘPNA DO ODWOŁANIA!!!
Przejdź szlakiem „Tajemnic Zamku Malbork”, rozwiązuj zagadki i zadania, odkrywaj sekrety krzyżackie. W wędrówce towarzyszyć Ci będzie wykwalifikowany przewodnik, wspólnie z nim wybierzecie skrybę. Będzie on skrupulatnie notował litery hasła, które wspólnie odczytacie w spowitych ciemnością zamkowych piwnicach. Bądź czujny, kiedy pojawi się błazen Slach, jego psikusy i żarty mogą pokrzyżować wykonanie zadania.
Ta propozycja zwiedzania zamku Malbork skierowana jest do dzieci ze szkoły podstawowej i młodszych klas gimnazjum. Zamiast tradycyjnej formuły zwiedzania, opartej w głównej mierze na przekazie werbalnym, proponujemy zabawę historyczną składającą się z dwóch części.
Dostępne są dwie wersje tego programu:
OPŁATY
bilet dla ucznia 15,00 PLN
opłata za przewodnika w j. polskim 250,00 PLN -
1 opiekun na 10 uczniów – wstęp bezpłatny
opłata za pasowanie i turniej rycerski 460 PLN dla grupy do 50 osób (tylko w wypadku zamówienia wersji wzbogaconej)
I Wersja podstawowa (do 120 min)
Klasa szkolna staje się drużyną rycerską, która otrzymuje zadanie odnalezienia ukrytego hasła. Litery poszukiwanych słów można zdobywać na zamkowej trasie, rozwiązując szereg zagadek i wypełniając zadania stawiane przez mistrza drogi (przewodnik w stroju historycznym). Skompletowane w zamku hasło daje młodym odkrywcom malborskich tajemnic możliwość dotarcia do skarbca zamkowych tajemnic.
Dzieci uczestniczące aktywnie w zamkowej przygodzie, uzyskują wiele informacji o twierdzy nad Nogatem, zakonie krzyżackim, Królestwie Polskim i kulturze wieków średnich.
Część II – Wersja wzbogacona (do 80 min) dostępna tylko w maju i czerwcu
Rozszyfrowane hasło staje się kluczem,- przepustką do obozu Wielkiego Mistrza. Tam odkrywcy spotkają wielkiego mistrza zakonu krzyżackiego, który pasuje ich na Odkrywców Zamkowych Tajemnic, a następnie zaprasza wszystkich do uczestnictwa w turnieju rycerskim.
Są to godzinne zabawy integracyjne nawiązujące do średniowiecza - „czego powinien nauczyć się giermek zanim zostanie rycerzem”. Młodzież podzielona na drużyny konkurować będzie w takich potyczkach jak: najazd na saracena, władanie mieczem, zapozna się z działaniem i budową łuku i balisty (duża kusz strzelającą oszczepami, w naszym wydaniu piłkami) oraz wieloma innymi konkurencjami mającymi swoje korzenie w minionych epokach
Uwaga: Drużyna rycerska nie powinna liczyć więcej niż 30 osób. Grupy większe dzielimy na dwie drużyny wyruszające na szlak w 15 min odstępach.