PLENDE
unesco logo kwidzyn logo sztum
60-lecie BiennaleRusza projekt "Przebudowa zabytkowych budynków gospodarczych na Przedzamczu zamku w Malborku wraz z ich dostosowaniem do funkcji kulturalno-edukacyjnych"Muzeum Zamkowe w Malborku, Ośrodek Konferencyjny Karwan, 28-29 września 2022      Konferencja  „Średniowieczne i nowożytne zamki – granice i formy ochrony w XXI wieku”      Organizatorzy:  Muzeum Zamkowe w Malborku Polski Komitet Edukacja muzealna online

Wydarzenia / I Konwent Fantastyki Krzyżakon

I Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki KrzyżakonI Konwent Fantastyki Krzyżakon

W dniach 24-25 czerwca, po raz pierwszy, w średniowiecznych murach malborskiego zamku odbył się konwent fantastyki, który, zgodnie z przyjętym wśród miłośników tego rodzaju działań kulturalnych nazewnictwem, od miejsca gdzie się rozegrał, nazwany został€ KRZYŻAKONEM. Organizatorem imprezy była Młodzieżowa Rada Miasta Malborka, współpracująca z nią grupa młodzieży licealnej, dwie malborskie szkoły ponadpodstawowe (I Liceum i I Gimnazjum) i oczywiście, ze szczególną rolą do odegrania w tym przedsięwzięciu - Muzeum Zamkowym w Malborku.

Do Malborka zjechało blisko 500 fanów fantastyki, literatury, filmów, gier fabularnych, historii oraz kultury azjatyckiej. Uczestnicy brali udział w atrakcjach takich jak: prelekcje, panele dyskusyjne związane z wyżej wymienioną tematyką, turnieje gier konsolowych, zajęcia w tzw.œgames - roomach€ - wydzielonych pomieszczeniach, w których można zagrać w różne gry planszowe, gry LARP - rodzaj gry podczas której uczestnicy wcielają się w różne role i odgrywają wcześniej napisane scenariusze, sesje RPG, konkursy wiedzy z nagrodami związane z wyżej wymienioną tematyką, spotkania z autorami książek, twórcami internetowymi, wydawcami gier.  Kolejną atrakcją, dostępną również dla turystów i mieszkańców Malborka, była prezentacja wystawców związanych z opisanymi wyżej atrakcjami, pozwalająca na dokonanie zakupów książek, komiksów, filmów, gier planszowych i szeregu innych gadżetów związanych z szeroko pojętą fantastyką.

 

 

 

NS